Babka cynamonowa
Bułki na zakwasie

baked oatmeal

Jeśli lubicie zdrowe i pożywne śniadanka, to mam dla Was coś dobrego 🙂

Nie dość, że zdrowe i smaczne, to jeszcze na dodatek bardzo łatwe i szybkie do przygotowania.

Pieczona owsianka jest równie pyszna na ciepło/gorąco, jak i na zimno, możecie więc przygotować ją sobie wieczorem, a rano zjeść na zimno – w ten sposób możecie pospać trochę dłużej 🙂

Możecie sobie wymyślać różne warianty smakowe dzięki użyciu różnych owoców (ja tym razem postawiłam na maliny i borówki) – możecie wykorzystać pokrojone w kostkę jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie, banana itp.

Jeśli dodatkowo dołożycie garść orzechów, to owsianka będzie przyjemnie chrupała 🙂

Podaję przepis na dwie duże porcje (takie około 300 ml) – spokojnie możecie je przechować w lodówce (ja jedną porcję zjadłam po dwóch dniach).

pieczona owsianka_1

pieczona owsianka_3

pieczona owsianka_4

pieczona owsianka_7

Pieczona owsianka
 
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Autor:
Ilość: 2
Składniki
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka mleka
  • 2 czubate łyżeczki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka miodu (lub do smaku)
  • 2 łyżki masła orzechowego (można pominąć)
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki cynamonu
  • około ¾ szklanki owoców
  • opcjonalnie - garść posiekanych orzechów
Wykonanie
  1. Połowę mleka podgrzej z miodem i masłem orzechowym, tak aby się rozpuściły.
  2. Wyłącz gaz, dodaj resztę mleka, jogurt, płatki i cynamon - wymieszaj (możesz też dodać teraz posiekane orzechy).
  3. Na dno naczynia do zapiekania wyłóż część owoców, zalej częścią płatków, nałóż trochę owoców, znowu wlej płatki i na wierzchu ułóż owoce.
  4. Zapiekaj około 15-20 minut w 180 stopniach.
  5. Po upieczeniu ostudź przez około 10 minut.
  6. Spożywaj na ciepło lub na zimno.

 

Zainspirowałam się przepisem znalezionym na blogu Kornik w kuchni, ale podaję swoją wersję.

Babka cynamonowa
Bułki na zakwasie

Related Post