Reklama


Oceniam na :
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Bananowe smoothie ze spiruliną

By | 2018-02-11T09:48:30+00:00 2018 Luty 14th|Napoje, Śniadania, Zdrowo i fit :)|

Bananowe smoothie ze spiruliną

 

bananowy koktajl ze spiruliną

 

Dziś mam dla was bardzo fajny i smaczny przepis na bananowe smoothie ze spiruliną.

Spirulina to alga, która jest naturalnym suplementem diety. Zawiera prawie 4000 tysiące różnych związków – witamin, minerałów, składników odżywczych. Zbudowana jest w dużej mierze z białka, a w swoim składzie ma aminokwasy, beta-karoten, witaminy z grupy B i wszystkie te składniki ma w dużo większej ilości, niż w popularnych u nas warzywach.

Spirulina jest z tego względu uznawana za jeden z produktów „superfoods”. Nie można nie doceniać jej dużego wpływu na leczenie przeróżnych schorzeń.

Jeśli chcecie poczytać więcej o spirulinie, to zapraszam na tą stronę (z niej pochodzą podane przeze mnie powyższe dane).

Ja porcję tej algi (w formie sproszkowanej) dodałam do swojego koktajlu bananowego – to dzięki niej ten zielony kolor.

Sam koktajl jest niezmiernie prosty – kubeczek jogurtu naturalnego, banan (możecie go wcześniej pokroić na kawałki i trochę podmrozić w zamrażarce) oraz spirulina – nie dodawałam już żadnych dosładzaczy.

Smoothie możecie wypić tradycyjnie ze szklanki, albo możecie jak ja przelać je go miseczki, dodać trochę domowego musli (żeby coś fajnie chrupało), trochę nasion chia i jakieś świeże owoce.

Tym sposobem macie pyszne, bardzo zdrowe i dietetyczne danie 🙂

Ja swoje smoothie spożyłam po treningu 😀

Zerknij również na inne przepisy na smoothie i koktajle (również w wersji miseczkowej).

 

koktajl ze spiruliną

 

bananowe smoothie z jogurtem naturalnym

 

zdrowy bananowy koktajl

 

smoothie bowl z bananem i spiruliną

 

Bananowe smoothie ze spiruliną
 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na jedną porcję - kaloryczność podaję dla samego koktajlu - bez dodatków.
Autor:
Typ przepisu: Śniadanie
Ilość: 1
Składniki
  • kubeczek jogurtu naturalnego - mój miał 180 g
  • jeden średni banan
  • pół łyżeczki spiruliny w proszku
  • opcjonalnie miód, syrop klonowy do smaku - nie dawałam
Wykonanie
  1. Banana pokrój w plasterki - jeśli chcesz, aby koktajl miał gęstszą konsystencję, to możesz go schować na trochę do zamrażarki.
  2. Zmiksuj razem jogurt, banana i spirulinę.
  3. Możesz też dosłodzić koktajl do smaku.
  4. Wypij sam, lub podaj z odrobiną musli, nasion chia i świeżych owoców.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 223 Tłuszcze: 6 g Węglowodany: 31 g Błonnik: 2 g Białka: 11 g

 

Reklama

2 komentarze

  1. Candy Pandas 2018/02/15 at 10:27 - Reply

    Takie miseczki to nasze ulubione śniadania 🙂

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: