zdrowe dietetyczne śniadanie

Przepis na buraczkowo-owocowe smoothie bowl

Dziś mam dla Was przepis na pyszne i zdrowe śniadanie, albo drugie śniadanie :)

Zapraszam na buraczkowo-owocowe smoothie – ja swoje smoothie zrobiłam z ugotowanym wcześniej burakiem (może być też pieczony) oraz z mrożonymi owocami leśnymi.

Jeśli to smoothie planujecie wziąć ze sobą do pracy jako drugie śniadanie – to wystarczy dodać jeszcze sok z cytryny i jogurt naturalny lub kefir (ewentualnie coś do słodyczy – ja nie dodawałam) zmiksować wszystko razem i gotowe :)

smoothie bowl

Buraczkowo-owocowe smoothie bowl przepis krok po kroku

Jeśli lubisz zdrowe i mocno owocowe śniadania, to taka smoothie bowl jest idealnym wyborem. Dodatek owoców i buraczków sprawia, że dostarczacie sobie mnóstwo witamin i energii na cały poranek :)

buraczkowy koktajl

Buraczkowo-owocowe smoothie bowl przepis

Wypieki Beaty
Przepis na zdrowe i pyszne smoothie z burakiem – to świetny pomysł na śniadanie, albo na drugie śniadanie.
5 z 2 ocen
Czas przygotowania 10 minut
Czas całkowity 10 minut
Porcje 2
Składniki

składniki na smoothie z buraka i owoców leśnych

składniki do podania ze smoothie

  • domowa granola
  • orzechy (posiekane )
  • świeże borówki (lub inne owoce)
Instrukcja
 

Jak zrobić smoothie z buraka i owoców

  • Buraka pokrój w drobną kostkę, dodaj go do mrożonych owoców.
    100 g buraka, 100 g owoców leśnych
  • Dodaj sok z cytryny, nasiona chia i jogurt naturalny – całość dokładnie zmiksuj, dosłodź do smaku.
    500 ml jogurtu naturalnego, 2 łyżki soku z cytryny, 2 łyżki nasion chia, miód
  • Przełóż smoothie do miski (albo do szklanki jeśli chcesz go po prostu wypić), wierzch posyp domową granolą i świeżymi owocami.
    domowa granola, orzechy, świeże borówki
  • Smacznego :)
Prywatne
Słowa kluczowe smoothie z buraka
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!
koktajl warzywno-owocowy

Jak podać smoothie z buraka i owoców?

Ja swoje buraczkowe smoothie postanowiłam podać w miseczce, więc dołożyłam do niego moją domową granolę (możecie np. zrobić marchewkową granolę, albo owocową wg moich przepisów) oraz świeże borówki.

Otrzymałam w ten sposób bardzo proste, szybkie, przepyszne i przede wszystkim zdrowe śniadanie – a do tego pięknie zbilansowane – bo były i białka, i tłuszcze i węgle, a do tego mnóstwo witamin z buraka i owoców :)

To się nazywa „być zdrowo najedzonym” :D

Smoothie możecie dosłodzić do smaku miodem, syropem z agawy lub np. ksylitolem – ja od dłuższego czasu piję różne koktajle zupełnie bez dodawania cukru, tak że tu też nie potrzebowałam – w końcu burak też jest naturalnie słodki :D

Jeśli lubicie takie śniadanka, to gorąco polecam.

Możecie też wypróbować mój przepis na owocowe smoothie.


owocowy koktajl
koktajl owocowo-warzywny
buraczkowo-owocowe smoothie
owocowe smoothie

Polecane przepisy na smoothie i koktajle

Jeśli lubicie zdrowe, kolorowe i pełne witamin koktajle, to wypróbujcie również inne moje przepisy. Polecam Wam między innymi te przepisy: