owocowa granola 1

Przepis na pyszną domową granolę owocową

Owocowa granola to świetny pomysł na szybkie i jednocześnie zdrowe śniadanie lub przekąskę. Przygotujcie ją sobie z wyprzedzeniem i przechowajcie w szczelnym pojemniku, tak aby móc ją użyć na szybki posiłek. Gorąco polecam!

owocowa granola 4

Owocowa granola przepis krok po kroku

Jeśli lubicie się zdrowo odżywiać a jednocześnie lubicie słodkie śniadania, to taka granola będzie doskonałym pomysłem.

homemade fruit granola

Owocowa granola przepis

Wypieki Beaty
Przepis na pyszną domową granolę z suszonymi owocami.
5 z 2 ocen
Czas przygotowania 10 minut
Czas wykonania 30 minut
Czas całkowity 40 minut
Porcje 10
Składniki

składniki na granolę owocową

  • 1 szklanka płatków owsianych górskich (- szklanka o pojemności 250 ml)
  • 1 szklanka płatków pszennych
  • 0,5 szklanki płatków żytnich ((można użyć samych owsianych, albo innych – np. jaglanych))
  • 3/4 szklanki wiórek kokosowych
  • 3/4 szklanki soku pomarańczowego ( lub jabłkowego)
  • 2-3 łyżeczki miodu ( – opcjonalnie)
  • ulubione suszone owoce ( – dałam suszone jabłka, żurawinę i rodzynki)
Instrukcja
 

Jak zrobić granolę owocową

  • Do dużej miski wsyp płatki, dodaj wiórki kokosowe, wlej sok i wymieszaj, możesz też teraz dodać miód.
    1 szklanka płatków owsianych górskich, 1 szklanka płatków pszennych, 0,5 szklanki płatków żytnich, 3/4 szklanki wiórek kokosowych, 3/4 szklanki soku pomarańczowego, 2-3 łyżeczki miodu
  • Dużą blachę z piekarnika wyłóż papierem do pieczenia, wysyp na nią płatki.
  • Piecz je w 150 stopniach (termoobieg) przez około 30 minut – mniej więcej do 10 minut przemieszaj płatki.
  • Gdy są lekko rumiane i chrupiące, to znaczy, że są gotowe.
  • Przestudź płatki i dodaj do nich suszone owoce.
    ulubione suszone owoce
  • Całość przesyp do szczelnego pojemniczka.
Prywatne
Słowa kluczowe granola z owocami, musli z owocami
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!
owocowa granola 6

Granola z suszonymi owocami – uwagi

Owocowa granola będzie idealna na śniadanie, ale również na przekąskę w ciągu dnia :)

Jest o wiele zdrowsza i smaczniejsza niż taka ze sklepu, do tego praktycznie bez cukru (do całej porcji dałam dwie łyżeczki miodu).

Możecie dodać do niej ulubione suszone owoce, a potem przy śniadaniu dorzucić jeszcze trochę świeżych owoców sezonowych i pyszne danie gotowe.

Obiecuję Wam, że będziecie zdrowo najedzeni :)

Moje prawie codzienne śniadanie to 3 albo 4 łyżki granoli, pół jabłka pokrojonego w kostkę, do tego jeśli mam dodaję jeszcze borówki i truskawki. Całość zalewam zimnym mlekiem i posypuję odrobiną cynamonu.

W drugiej wersji mleko zastępuję jogurtem naturalnym – chociaż o wiele bardziej wolę mleko.

Życzę Wam smacznego śniadanka :D

Zobaczcie również inne moje przepisy na domową granolę.

owocowa granola 5
owocowa granola 7
owocowa granola 10
owocowa granola 9

Polecane przepisy na granolę

Zobaczcie również inne moje przepisy na zdrową domową granolę.