Przepis na chrupiącą granolę jabłkową z quinoa i migdałami

domowa granola jabłkowa


Właśnie wylądowała w mojej puszce taka pyszna granola jabłkowa z quinoa i migdałami :)

Są jacyś chętni?

Mówię wam – jest pyszna.

Drobne kawałki jabłek, do tego mus z jabłka, syrop klonowy, trochę korzennych przypraw, dużo migdałów i oprócz płatków komosa ryżowa.

Warto włączyć ją do naszej diety gdyż komosa ryżowa (quinoa) jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, a także wielu witamin i składników mineralnych. Ma także właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe. Pochodzi z Ameryki Południowej i nazywana jest „złotem Inków” (więcej na ten temat możecie poczytać tutaj).
Taka domowa granola, to prawdziwa bomba witamin i minerałów, bez zbędnych dosładzaczy (ja dałam tylko dwie łyżki syropu klonowego, a jeśli wolicie, to możecie w ogóle z niego zrezygnować).

Porcja domowej granoli podana z jogurtem naturalnym (lub mlekiem) oraz świeżymi owocami, to świetny początek dnia i śniadanie, które da wam mnóstwo energii :)

Z podanej przeze mnie porcji otrzymacie około 30 porcji śniadaniowych (licząc po 40 g na porcję – około 3 czubate łyżki).

Wypróbujcie również inne moje przepisy na domowe granole.

PEŁNY PRZEPIS POD ZDJĘCIAMI ↓↓↓


domowa granola z komosą ryżową

domowa granola z jabłkami

domowa granola z migdałami

granola jabłkowa z quinoa

Granola jabłkowa z quinoa przepis do druku

pyszna domowa granola migdałowa

Granola jabłkowa z quinoa

Wypieki Beaty
Przepis na pyszną, chrupiącą i zdrową domową granolę z komosą ryżową i jabłkami.
5 z 1 oceny
Czas przygotowania 20 minut
Czas wykonania 40 minut
Czas całkowity 1 godz
Porcje 30
Kalorie 120 kcal

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Jedno jabłko obierz, pokrój na ćwiartki, usuń gniazda nasienne, i pokrój w niedużą kostkę.
  • Przełóż jabłko do rondelka, dodaj wodę i duś na średnim ogniu aż jabłko się rozpadnie.
  • Dodaj do jabłka olej kokosowy oraz syrop klonowy i wymieszaj.
  • W dużej misce zmieszaj płatki owsiane, quinoę, przyprawy oraz posiekane migdały.
  • Drugie jabłko potnij na ćwiartki, usuń gniazda nasienne, pokrój w plastry, a następnie plastry pokrój drobno.
  • Dodaj pokrojone jabłko do płatków, wszystko razem wymieszaj.
  • Dodaj mus jabłkowy z olejem do płatków i wymieszaj.
  • Dużą blachę z piekarnika wyłóż papierem do pieczenia - wyłóż na nią granolę.
  • Piecz w 150 stopniach (termoobieg) przez 40-45 minut - co 10 minut przemieszaj dokładnie granolę.
  • Po upieczeniu ostudź i na koniec dodaj rodzynki (nie pieczemy ich z granolą, bo podczas pieczenia często gorzknieją).
  • Ostudzoną granolę przechowuj w szczelnym pojemniku.

Notatki

1 porcja to około 40 g

Składniki Odżywcze

Serving: 1porcjaKalorie: 120kcalWeglowodany: 15gBiałko: 3gTłuszcz: 6gBłonnik: 2g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

Inspiracja.