Kanapka z awokado i jajkiem

„smażonym” na wodzie 🙂

 

tost z jajkiem i awokado

 

Dziś na blogu bardzo nietypowo 🙂

Kanapki jeszcze u mnie nie gościły, ale ta mnie tak zachwyciła, że koniecznie chcę się z wami nią podzielić.

Niby nic nadzwyczajnego, niby normalne składniki, ale to połączenie ich smakuje rewelacyjnie.

A do tego taka kanapka nie dość, że jest bardzo pożywna, to jest bardzo zdrowa i na dodatek fit.

Same plusy, żadnych minusów 🙂

Jako podstawę użyłam mój domowy chleb z ziarnami, do tego pyszne awokado hass oraz jajko sadzone „smażone” na wodzie.

Jako dodatki szczypiorek, rzeżucha i przyprawy.

Awokado hass to moje ostatnie odkrycie. Wcześniej kupowałam zwykłe awokado, leżało, leżało, bo ciągle było twarde (a ja nie cierpię takiego twardego awokado – smakuje dla mnie jak mydło – bleee). A jak w końcu zrobiło się miękkie, to było brązowe w środku i je wyrzucałam.

Znacie to? Macie tak samo?

W końcu kupiłam awokado hass (charakteryzuje się ciemniejszą, bardziej brązową skórką) i okazało się, że ono jest idealne od razu do jedzenia – nawet twarde nie smakuje jak mydło – jupi 🙂

Tym sposobem moje spożycie awokado zdecydowanie wzrosło i nawet mój mąż je teraz jada w sałatce – gdy wcześniej mu też przeszkadzało.

No dobra, a co z tym jajkiem smażonym na wodzie? 😀

Ten pomysł podpatrzyłam u Kingi.

Zamiast jajko smażyć tradycyjnie (chociaż ja i tak sadzone smażyłam na minimalnej ilości tłuszczu), to na patelnię wlewamy wodę i ją zagotowujemy.

Do gotującej się wody wbijamy ostrożnie jajko i je tak „smażymy”.

W rezultacie otrzymujemy coś pomiędzy jajkiem sadzonym, a jajkiem w koszulce. Z idealnie płynnym żółtkiem.

Jeśli więc lubicie takie płynne żółtko, a nie macie czasu robić jajka w koszulce, to je zróbcie w ten sposób 🙂

Myślę, że już więcej nie muszę reklamować tej kanapki a awokado i jajkiem – zresztą spójrzcie jak ona rewelacyjnie wygląda. Od samego patrzenia człowiek robi się głodny 🙂

Może zainteresują cię również te przepisy:

Sałatko z mango i truskawkami

Babka z awokado

Czekoladowe ciasto z fasoli

Czekoladowa tarta z awokado

fit kanapka z awokado i jajkiem zdrowa kanapka z awokado
 

kanapka z awokado i jajkiem sadzonym jajko sadzone smażone na wodzie
 

kanapka z awokado i jajkiem tost z awokado i jajkiem
 

Kanapka z awokado i jajkiem – przepis do druku

 

Kanapka z awokado i jajkiem
 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na jedną porcję.
Autor:
Typ przepisu: Śniadanie
Ilość: 1
Składniki
  • kromka dobrego chleba pełnoziarnistego
  • pół dojrzałego awokado
  • 1 jajko
  • szczypiorek
  • sól i pieprz
  • odrobina soku z cytryny
Wykonanie
  1. Chleb podgrzej w tosterze, albo podsmaż na suchej patelni.
  2. Do mniejszej patelni wlej wodę, tak aby sięgała do około 1,5 cm jej wysokości i ją zagotuj.
  3. Do gotującej się wody wbij ostrożnie jajko i zmniejsz ogień na średni, gotuj tak jajko przez około 2-3 minuty - możesz co jakiś czas polać wierzch jajka gotującą się wodą.
  4. W międzyczasie przekrój awokado na pół, wyjmij pestkę i łyżeczką wyjmij miąższ na ciepły chleb.
  5. Rozgnieć widelcem, skrop odrobiną soku z cytryny, posól i popieprz.
  6. Za pomocą łyżki cedzakowej ostrożniej wyjmij jajko z wody lekko odsącz i połóż na awokado.
  7. Posól, popieprz, posyp posiekanym szczypiorkiem, albo ulubionymi kiełkami.
Notatki
Podaję kaloryczność mojej kanapki, ale może być ona różna i zależeć od chleba, który użyjesz i jego wagi oraz od wagi awokado i jajka.
Składniki odżywcze
Kalorie: 244 Tłuszcze: 14 g Węglowodany: 18 g Białka: 11,5