Serek lebneh

 

serek lebneh

 

Serek lebneh to lekki serek jogurtowy, zwany również serkiem libańskim.

Jego przygotowanie jest niezwykle proste i od was wymaga w zasadzie tylko czasu.

Wasze zadanie to kupno jogurtu naturalnego i wyłożenie go na sitko wyłożone złożoną gazą lub pieluchą tetrową.

Potem już tylko czekamy :D

Od tego jak długo jogurt sobie odcieka na sitku zależy jak gęsty będzie serek.

Jeśli użyjecie do „produkcji” jogurtu greckiego szybciej powstanie wam lebneh, bo jogurt grecki już ma w sobie mało wody.

Ja odsączałam właśnie jogurt grecki i po nocy w lodówce rano miałam pyszny gęsty serek – można do niego dodać teraz przyprawy – sól, pieprz, zioła i zjeść go z warzywami i tostem, albo tak jak ja dodać do niego trochę miodu i zjeść ze świeżymi owocami :)

Jeśli taki jogurt zostawicie na sitku na dwa dni, to potem będzie on tak gęsty, że będzie się nadawał na sernik :)

Rzadsze jogurty naturalne mają w sobie dużo wody, więc po odcieknięciu wyjdzie wam mniej serka – wtedy proponuję zrobienie go od razu z dwóch dużych jogurtów :)

Możecie również spróbować zrobić sobie domowy twarożek – do niego będziecie potrzebować mleka – najlepiej takiego od krowy, ale robiłam też go na świeżym mleku 3,2 % ze sklepu :)

 

lebneh z jogurtu

 

serek lebneh

 

serek libański

 

serek z jogurtu

 

serek jogurtowy

 

lebneh

 

serek lebneh

Serek lebneh

Wypieki Beaty
Domowy serek zrobiony z jogurtu naturalnego
5 z 1 oceny
Czas przygotowania 1 d
Czas całkowity 1 d
Danie Przetwory
Porcje 4
Kalorie 134 kcal

Składniki
  

  • 1 lub 2 duże opakowania jogurtu naturalnego (im gęsty tym więcej wyjdzie serka)
  • przyprawy do smaku - sól , pieprz, zioła
  • albo miód
  • świeże warzywa lub świeże owoce do podania

Instrukcja
 

  • Gęste sitko nałóż na miskę.
  • Wyłóż je złożoną gazą albo pieluchą tetrową.
  • Do tak przygotowanego sitka przełóż jogurt naturalny.
  • Wstaw miskę z sitkiem do lodówki na kilkanaście godzin lub na kilka dni - zależy jak gęsty chcesz otrzymać serek.
  • Serek możesz podać z miodem i świeżymi owocami albo doprawić solą, pieprzem i ziołami i zjeść go na kanapce razem z warzywami.

Składniki Odżywcze

Serving: 100gKalorie: 134kcalWeglowodany: 4gBiałko: 7gTłuszcz: 10g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!