Placki z mąki kokosowej

 

placki na mące kokosowej

 

Jestem wielbicielką wszelkich placków i placuszków, a w moje oko wpadł mi przepis na szybkie placuszki z mąki kokosowej 🙂

Muszę przyznać, że to będzie chyba mój hit – w przypadkach gdy brak pomysłu lub czasu na zrobienie czegoś do jedzenia.

Placuszki robi się w pięć minut, a do tego są pyszne – zresztą jakby miały nie być skoro są z mąki kokosowej.

Te placuszki ze zdjęcia zrobiłam sobie na ekspresowe drugie śniadanie (z połowy normalnej porcji), a jak moja córka rano marudziła przed śniadaniem i jęczała, że chce placki (w środku tygodnia – o zgrozo), to jej właśnie szybciutko usmażyłam te placuszki i była bardzo zadowolona 🙂

Mąka kokosowa jest bardzo sycąca (i używa się jej zdecydowanie mniej niż zwykłej mąki), więc spokojnie można się najeść takimi 4 placuszkami – a do tego dzięki ograniczeniu ilości mąki placuszki są bardzo dietetyczne 🙂 (jedna porcja placuszków bez dodatków – to około 250 cal – a jeśli ograniczycie tłuszcz do ich usmażenia, to nawet mniej).

Jeśli macie trochę więcej czasu, to białka z jajek możecie ubić na pianę, wtedy placuszki będą bardziej puszyste.

Zapraszam was również do wypróbowania innych przepisów na placki, placuszki i wszelkie pancakesy 😀

Podaję przepis na dwie porcje (wg mnie).

Ps. Mąka kokosowa jest dość trudna „w obsłudze” – bardzo szybko wchłania płyny, więc ciasto na placki nie może za długo stać, bo potem placki przy smażeniu będą się rozpadać. Jeśli mąka mocno wchłonęła wam płyny, to dodajcie do ciasta dodatkowe jajko.

 

placki z mąki kokosowej

 

placki kokosowe

 

placuszki z mąką kokosową

 

placki z mąki kokosowej

Przepis do druku

 

Placki z mąki kokosowej

 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Placuszki w wersji bezglutenowej i do tego ekspresowej.
Autor:
Typ przepisu: Śniadanie
Ilość: 2
Składniki
  • 2 duże jajka
  • 3 lekko czubate łyżki mąki kokosowej
  • 75 ml mleka
  • 1 łyżeczka cukru kokosowego lub innego "dosładzacza"
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie
  1. Wszystkie składniki placków zmiksuj razem (możesz białka oddzielić od żółtek i ubić je oddzielnie - wtedy delikatnie wymieszaj pianę z resztą ciasta).
  2. Gotowe ciasto odstaw na około 5 minut, aby lekko zgęstniało.
  3. Patelnię posmaruj delikatnie olejem i smaż nieduże placuszki aż będą z obu stron rumiane (ja smażyłam na patelni do jajek sadzonych).
  4. Placuszki podawaj na ciepło z ulubionymi dodatkami.
Notatki
Mąka kokosowa jest dość trudna "w obsłudze" - bardzo szybko wchłania płyny, więc ciasto na placki nie może za długo stać, bo potem placki przy smażeniu będą się rozpadać. Jeśli mąka mocno wchłonęła wam płyny, to dodajcie do ciasta dodatkowe jajko i ewentualnie trochę mleka.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 213 Tłuszcze: 16,1 g Węglowodany: 6,5 g Błonnik: 0,03 g Białka: 9,3 g

 

 

placki kokosowe

 

Przepis znalazłam u Doroty.