Sałatka grillowa z awokado

i dressingiem z czarnej porzeczki

 

sałatka grillowa

 

Wraz z majem rozpoczyna się w Polsce sezon grillowy 🙂

W tym momencie zazdroszczę wszystkim osobom z domkami i ogródkami, które mogą sobie spokojnie grillować i cieszyć się pysznym jedzonkiem.

Mi zostaje do dyspozycji patelnia grillowa i wyobraźnia 😆🤣

Na szczęście na patelni i w piekarniku też można wyczarować cuda – jak np. soczyste żeberka. A do takiego mięska najlepsza jest zawsze sałatka.

Ja wam mogę polecić taką sałatkę grillową z awokado i dressingiem z czarnej porzeczki.

Bardzo lubię w sałatkach owocowe dodatki – myślę, że świetnie podkręcają ich smak. Często dodaję do sałatek świeże owoce, ale w tym przypadku zdecydowałam się na lekko owocowy dressing.

Do jego przygotowania użyłam Dżem bez cukru z czarnej porzeczki od Stovit. Dżem jest słodzony ksylitolem, więc po pierwsze ma mniej kalorii, a po drugie – jest zdrowszy od tradycyjnych dżemów.

Jeśli lubicie takie owocowe dodatki w swoim jedzeniu, to koniecznie wypróbujcie sałatkę.

Ps. Na grilla polecam wam również przepis na pstrąga oraz na sałatkę z ziemniakami 🙂

 

sałatka grillowa z pomidorami sałatka z pomidorami, awokado i kukurydzą
 

sałatka z pomidorami i awokado sałatka z awokado na grilla
 

prosta sałatka z awokado sałatka z awokado i kukurydzą
 

sałatka grillowa z awokado sałatka z dressingiem z czarnej porzeczki
 

Sałatka grillowa z awokado – przepis do druku

 

Sałatka grillowa z awokado

 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na mniej więcej 4 porcje.
Autor:
Typ przepisu: Sałatka
Ilość: 4
Składniki
sałatka:
  • pół większej sałaty lodowej - około 350 g
  • puszka kukurydzy
  • 1 większe awokado
  • średnia cebula czerwona
  • około 200 g pomidorków koktajlowych
dressing:
  • 3 łyżki Dżemu bez cukru z czarnej porzeczki od Stovit
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka soku z cytryny lub octu
  • pół łyżeczki soli
  • trochę czarnego pieprzu
Wykonanie
  1. Sałatę lodową pokrój i przełóż do miski.
  2. Dodaj odsączoną kukurydzę.
  3. Cebulę obierz i pokrój w cienkie piórka.
  4. Pomidorki koktajlowe przekrój na pół
  5. Awokado przetnij na pół, wyjmij pestkę, a łyżką wyciągnij miąższ ze skórki - pokrój w większą kostkę.
  6. Przełóż awokado do reszty składników.
  7. Przygotuj dressing - wszystkie składniki dokładnie wymieszaj - możesz je przełożyć do słoiczka i bardzo energicznie wstrząsnąć.
  8. Sosem polej sałatkę i ją przemieszaj.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 160 Tłuszcze: 8 g Węglowodany: 21 g Białka: 4 g

 

 

Przepis przygotowany we współpracy z marką Stovit