Sałatka z brokułów i fety

z sosem czosnkowym

 

sałatka z brokułem i kukurydzą

 

Sezon na pyszne sałatki można uznać za otwarty.

Nie wiem jak wy, ale ja mam na nie szczególną ochotę właśnie, gdy robi się ciepło. Wtedy często zastępują mi posiłek – mogę zjeść taką sałatkę na lunch albo obiad i jestem szczęśliwa 🙂

Takie proste sałatki to również niezbędny dodatek w sezonie grillowym.

Świetnie uzupełniają grillowane mięsa i ryby.

Ta sałatka z brokułów i fety świetnie się właśnie sprawdzi jako samodzielny posiłek, albo jako dodatek do grillowanego mięsa. Pyszne, chrupiące zielone brokuły, słona feta, soczysta i słodka kukurydza, a na koniec ziarna słonecznika – mniam.

A to wszystko podane z domowym sosem czosnkowym – robię go ostatnio często, bo bardzo zasmakował mojemu synkowi 🙂

Jeśli liczycie kalorie, to majonez użyty do sosu wymieńcie na wersję light.

Zapraszam was również do wypróbowania przepisów na ziemniaczaną sałatkę z bobem, pstrąga grillowanego albo cevapcici – wszystkie te propozycje idealnie nadają się na grilla i nie tylko 😀

 

sałatka z sosem czosnkowym sałatka z fetą
 

sałatka z kukurydzą sałatka z brokułów
 

sałatka brokułowa sałatka z brokułami i kukurydzą
 

Sałatka z brokułów i fety – przepis do druku

 

Sałatka z brokułów i fety

 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na około 4 porcje.
Autor:
Typ przepisu: Sałatka
Ilość: 4
Składniki
sałatka
  • główka brokuła
  • puszka kukurydzy konserwowej - takiej około 340 g
  • 100 g sera feta
  • 5 łyżek podprażonego na patelni słonecznika
sos czosnkowy:
  • 6 łyżek gęstego jogurtu - użyłam grecki
  • 3 łyżki majonezu
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sól i pieprz do smaku
  • pół łyżeczki suszonego oregano
Wykonanie
  1. Brokuła podziel na małe różyczki.
  2. W dużym garnku zagotuj wodę z łyżeczką soli i łyżeczką cukru.
  3. Na gotującą się wodę wrzuć brokuła i gotuj około 4 minuty.
  4. Przelej brokuła na sito i od razu przelej zimną wodą - odstaw do przestudzenia.
  5. W dużej misce umieść przestudzonego brokuła, dodaj kukurydzę, pokruszoną fetę oraz słonecznik - delikatnie wymieszaj.
  6. Przygotuj sos czosnkowy - zmieszaj jogurt z majonezem, dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, dodaj sól, pieprz i oregano.
  7. Dodaj mniej więcej połowę sosu do sałatki i przemieszaj, jeśli trzeba to dodaj więcej sosu.
  8. Na koniec możesz całość posypać posiekanym koperkiem.
Notatki
Łyżka mojego sosu czosnkowego to około 50 kalorii. Kaloryczność zależy od tego jaki jogurt i majonez użyjecie. Jeśli będą to produkty light, to sos będzie miał jeszcze mniej kalorii.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 334 Tłuszcze: 25 g Węglowodany: 22 g Białka: 13 g

 

Źródło – podaję z moimi zmianami.