Przepis na chlebek bananowo-kokosowy

 

chlebek bananowo-kokosowy

 

Chlebek bananowo-kokosowy, czyli inaczej mówiąc ciasto bananowe z mleczkiem kokosowym :)

Bez nabiału, bez laktozy – więc idealny dla osób z ograniczeniami w diecie.

Do tego bardzo proste i szybkie do przygotowania, z niewielką ilością składników.

Jeśli macie akurat dojrzałe banany i nie wiecie co z nimi zrobić, to taki chlebek będzie idealny.

Ja do swojego użyłam mini bananki –  kupiłam je w sklepie licząc, że dzieci się ucieszą i zjedzą.

Niestety się przeliczyłam, banany sobie leżały, leżały, zdążyły zbrązowieć, a dzieci nic.

Nie lubię jak się mi jedzenie marnuje, więc banany przerobiłam w ciacho i teraz wszyscy są zadowoleni.

W cieście nie ma nie tylko nabiału, nie dajemy również do niego żadnego tłuszczu – no dobra trochę tłuszczu jest w mleczku kokosowym, ale to się nie liczy ;)

Dzięki ograniczeniu składników i tłuszczu ciasto jest nie tylko zdrowe, ale również dietetyczne – jeden kawałek to około 200 kalorii.

Spróbujcie również moje inne przepisy na ciasta bananowe (i nie tylko).

Znajdziecie je w przepisach na ciasta z owocami.

 

proste ciasto z bananami

 

ciasto kokosowo-bananowe

 

ciasto bananowe

 

ciasto bananowo-kokosowe

 

Przepis na chlebek bananowo-kokosowy

 

chlebek bananowo-kokosowy

Chlebek bananowo-kokosowy

Wypieki Beaty
Przepis na zdrowe ciasto bez nabiału i tłuszczu, do tego niskokaloryczne :)
4.5 z 4 ocen
Czas przygotowania 20 minut
Czas wykonania 1 godz
Czas całkowity 1 godz 20 minut
Porcje 12
Kalorie 197 kcal

Wyposażenie

  • Podłużna forma do pieczenia o długości około 25 cm.

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Banany obierz i rozgnieć porządnie widelcem.
  • W misie zmiksuj mleczko kokosowe z cukrem i jajkami, dodaj banany i krótko zmiksuj.
  • Mąkę połącz z proszkiem do pieczenia i dodaj porcjami do mokrych składników.
  • Formę keksową o długości około 25 cm wyłóż papierem do pieczenia.
  • Przelej do niej ciasto.
  • Piecz w 180 stopniach (góra/dół) przez około 55-60 minut - do suchego patyczka.
  • Po upieczeniu ostudź.
  • Przed podaniem posyp cukrem pudrem.

Składniki Odżywcze

Serving: 1porcjaKalorie: 197kcalWeglowodany: 37gBiałko: 4.5gTłuszcz: 4gBłonnik: 1g
Słowa kluczowe banan, mleczko kokosowe
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

 

chlebek bananowo-kokosowy

 

Przepis znalazłam tutaj – podaję z moimi drobnymi zmianami.