Reklama


Oceniam na :
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Jaglanka kokosowa

Jaglanka kokosowa z mango

 

zdrowa i pyszna jaglanka na mleku kokosowym

 

Robiłam już owsiankę kokosową, więc postanowiłam też przetestować jaglankę kokosową.

Jedliście kiedyś jaglankę?

Jaglanka to taka „owsianka” z kaszy jaglanej 🙂

Wcześniej pokazywałam wam przepis na jaglankę z płatków jaglanych – ich użycie znacznie skraca czas przygotowania, a teraz pokażę wam jak przygotować kaszę jaglaną, aby była smaczna.

Nieodpowiednio przygotowana kasza jaglana może być po ugotowaniu gorzkawa, ale wcale nie musi.

Przed gotowaniem kaszę należy wsypać na gęste sito i porządnie opłukać pod bieżącą wodą – zajmie to kilka minut – woda ma być czysta.

Na koniec przelewamy kaszą gorącą wodą i tak przygotowaną przekładamy do garnka, zalewamy zimną wodą i gotujemy.

Dopiero pod koniec gotowania dodajemy do kaszy mleczko kokosowe i gotujemy chwilę, aby kasza nabrała kremowości 🙂

Ja swoją kaszę zjadłam ze świeżym mango i był to duet idealny – przepyszny 😀

 

kokosowa kasza jaglana

 

kasza jaglana z mleczkiem kokosowym

 

kokosowa jaglanka z mango

 

jaglanka z mleczkiem kokosowym

 

Jaglanka kokosowa
 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na dwie porcje jaglanki.
Autor:
Typ przepisu: Śniadanie
Ilość: 2
Składniki
  • 100 g (pół szklanki) kaszy jaglanej
  • 1,5 szklanki wody
  • szczypta soli
  • pół szklanki mleczka kokosowego
  • opcjonalnie - trochę cukru do smaku (dałam erytrol)
Wykonanie
  1. Kaszę jaglaną umieść na gęstym sicie i płucz pod bieżącą wodą, aż woda będzie czysta.
  2. Przelej kaszę gorącą wodą, przełóż do rondelka i wlej 1,5 szklanki wody, dodaj sól i gotuj na średnim ogniu przez około 15 minut.
  3. Gdy większość wody zostanie wchłonięta przez kaszę wlej mleczko kokosowe, dokładnie wymieszaj i gotuj przez 2-3 minuty.
  4. Jeśli chcesz to dosłódź jaglankę do smaku.
  5. Przełóż jaglankę do dwóch miseczek.
  6. Posyp wierzch odrobiną wiórek kokosowych i płatków migdałowych, dodaj owoce.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 282 Tłuszcze: 12,4 g Węglowodany: 37 g Błonnik: 1,6 g Białka: 7 g

 

 

jaglanka kokosowa

 

Inspiracja.

2018-02-24T15:42:16+00:00 Reklama

2 komentarze

  1. Angelika 2018/02/28 at 10:10 - Reply

    Przepysznie wygląda! Z kokosami jeszcze nie próbowałam, a bardzo dobry pomysł 🙂

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: