Reklama
Oceniam na :
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Ekspresowa jaglanka

By |2017-10-06T18:48:19+00:002017 Wrzesień 6th|Śniadania, Zdrowo i fit|

Ekspresowa jaglanka

 

zdrowe śniadanie z płatków owsianych, gruszek, brzoskwiń i borówek razem z miodem i gorzką czekoladą

 

Mamy nowy rok szkolny, znowu zaczęło się poranne wstawanie – teraz to już nawet zdarza się, że po ciemku i nie zawsze mamy ochotę na przygotowywanie wymyślnych śniadań.

Wtedy z pomocą przychodzą nam różne granole, owsianki i jajecznice.

Ja mam dla was jeszcze coś szybszego – ekspresową jaglankę 🙂

Jest ekspresowa, bo zamiast robienia jej z kaszy jaglanej zrobiłam ją z płatków jaglanych – ich gotowanie zajmuje jakieś 3 minuty.

Możecie przygotować ją na wodzie, albo na dowolnym mleku (ja tą zrobiłam na wodzie, ale jednak zdecydowanie bardziej wolę takie płatki przygotowane na mleku – są mniej „bezpłciowe” w smaku – szczególnie, że normalnie nie dosładzam sobie płatków).

Robimy więc sobie szybciutką jaglankę, dodajemy do niej trochę świeżych owoców, łyżeczkę miodu lub syropu klonowego i jeśli lubicie trochę tartej gorzkiej czekolady i mega wypasione śniadanie gotowe – a to wszystko w niecałe 10 minut – da się? DA SIĘ!

Pozostaje mi już tylko życzyć wam smacznego!

 

płatki jaglane ze świeżymi owocami i miodem

 

szybka i zdrowa jaglanka na pożywne śniadanie podana ze świeżymi owocami i miodem

 

ekspresowa jaglanka

 

jaglanka z owocami gruszki i brzoskwini

 

Ekspresowa jaglanka
 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na zdrowe i lekkie śniadanie w szybkiej wersji. Podaję kaloryczność dla samej jaglanki na mleku 1,5% - bez dodatków.
Autor:
Typ przepisu: Śniadania
Ilość: 1
Składniki
  • 3 lekko czubate łyżki płatków jaglanych
  • około 200-250 ml mleka lub wody
  • świeże owoce
  • miód lub syrop klonowy
Wykonanie
  1. Płatki zalej mlekiem i zagotuj.
  2. Gotuj na małym ogniu przez około 3-5 minut, aby płatki zmiękły i zgęstniały.
  3. Jeśli potrzebujesz to możesz dodać więcej mleka - lub wody.
  4. Przełóż płatki do miski, dodaj owoce, polej miodem i jeśli chcesz posyp tartą gorzką czekoladą.
  5. Smacznego!
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 258 Tłuszcze: 4,8g Węglowodany: 42,6g Błonnik: 1,3g Białka: 12g

 

 

ekspresowa jaglanka z owocami i miodem

Reklama

4 komentarze

  1. SportowyManiak 2017/09/26 at 11:19 - Reply

    Piękny deser, niebo w gębie 😉

  2. A my teraz mamy taki patent, że mielimy w robocie kuchennym suche ulubione kasze (gryczana, jaglana, owsiana itp) i taką mieszankę mamy w pudełku 😀 Rano gotujemy je na wodzie, dodajemy odżywkę białkową i jakieś owocki <3 Całość robi się w pięć minut 😀

    • wypiekibeaty 2017/09/11 at 16:24 - Reply

      Ja sobie czasami mielę płatki owsiane i też używam do ekspresowej owsianki 🙂

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: