Przepis na ciasto na naleśniki dyniowe z nutą cynamonu

naleśniki dyniowe

Mam nadzieję, że nie macie jeszcze dość dyniowych przepisów i dynia nie „wychodzi wam bokiem” ;)

Bo koniecznie musicie usmażyć te naleśniki dyniowe!

Dlaczego?

Po pierwsze – bo są pyszne!

Po drugie – bo mają pozytywny żółty kolor :)

Po trzecie – bo przemycacie warzywa do diety.

Poza tym – naleśniki to zawsze najlepszy pomysł na śniadanie.

Jak zrobić naleśniki dyniowe?

Będziecie potrzebować oczywiście puree z dyni.

Ja do wszelkich słodkich wypieków polecam zawsze dynię hokkaido.

Jej miąższ ma mało wody, więc puree nie jest potem wodniste. A do tego ma mocny pomarańczowy kolor.

Na blogu jest dokładna informacja jak zrobić puree z dyni, więc na pewno dobrze sobie z tym poradzicie.

Poza dynią mamy już zwykłe składniki – jajka, mleko, woda, cynamon i odrobina cukru.

Naleśniki najlepiej smażyć na teflonowej patelni – wtedy ograniczycie tłuszcz do smażenia.

Ja swoje naleśniki dyniowe podałam z lekkim twarożkiem z dodatkiem cynamonu oraz na szybko podprażonymi jabłkami.

Jabłka wystarczy obrać, usunąć gniazdo nasienne i pokroić w grubą kostkę.

Wrzucamy je na patelnię lub rondelka, dodajemy troszkę masła, trochę wody, trochę cukru i cynamon – podgrzewamy aż owoce zmiękną.

Życzę wam smacznego i polecam również inne przepisy na naleśniki z bloga :)


Przejdź do przepisu Drukuj Przepis
5 z 1 oceny
naleśniki dyniowe z prażonymi jabłkami
ciasto na naleśniki dyniowe
dyniowe naleśniki z cynamonem i jabłkami
naleśniki dyniowe z cynamonem
pumpkin crepes
jesienne naleśniki dyniowe

Naleśniki dyniowe przepis do druku

naleśniki dyniowe

Naleśniki dyniowe

Wypieki Beaty
Przepis na rewelacyjne żółciutkie naleśniki dyniowe z odrobiną cynamonu.
5 z 1 oceny
Czas przygotowania 15 minut
Czas wykonania 1 d 6 godz
Czas całkowity 1 d 6 godz 15 minut
Porcje 12
Kalorie 88 kcal

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Jajka delikatnie roztrzep z cukrem.
  • Mąkę przesiej przez sito razem z cynamonem.
  • Mleko wymieszaj z wodą i puree z dyni.
  • Do lekko roztrzepanych jajek dodawaj na zmianę mąkę i mleko z wodą i dynia.
  • Jeśli ciasto wydaje się zbyt luźne, to dodaj trochę więcej mąki, a jeśli jest za gęste, to dodaj trochę wody.
  • Odstaw ciasto na 15 minut, a po tym czasie smaż naleśniki na lekko posmarowanej olejem patelni.
  • Podawaj na ciepło z ulubionymi dodatkami – u mnie był lekki twarożek z dodatkiem cynamonu oraz podsmażone jabłka.

Składniki Odżywcze

Serving: 1sztukaKalorie: 88kcalWeglowodany: 10gBiałko: 4gTłuszcz: 3g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!