Reklama
Oceniam na :
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Placuszki bananowo-kokosowe

By |2018-01-09T18:42:30+00:002018 Styczeń 10th|Kokosowo, Pancakes, Smażone, Śniadania, Zdrowo i fit|

Placuszki bananowo-kokosowe dietetyczne i bezglutenowe

 

placuszki bananowo-kokosowe

 

Mam dziś dla was dietetyczne placuszki bananowo-kokosowe.

Bez glutenu, bez dodatku cukru i prawie bez kalorii 😉

Ideał, prawda?

A do tego są na prawdę smaczne.

Składają się w zasadzie z trzech składników – banana, jajka i mąki kokosowej.

Ja dodałam do nich jeszcze odrobinę mielonego cynamonu, bo bardzo lubię jak komponuje się z bananem.

Te placuszki zrobicie bardzo szybko i bardzo prosto.

Wystarczy w miseczce rozgnieść banana, a następnie wymieszać z jajkiem i mąką kokosową.

Niech was nie dziwi jej znikoma ilość dodana do przepisu.

Mąka kokosowa mocno chłonie wilgoć i zagęszcza ciasto – dlatego wystarczy jej naprawdę niewiele.

Dzięki ograniczeniu mąki placuszki mają niewiele kalorii – ja swoje usmażyłam beztłuszczowo na nieprzywierającej patelni i w takiej wersji miały zaledwie 207 kalorii (bez dodatków).

Jeśli dbacie o linię, szukacie lekkich a zarazem pysznych przepisów, albo stosujecie dietę bezglutenową, to ten przepis jest dla was.

Na blogu jest jeszcze jeden przepis na placuszki na mące kokosowej – w nim nie używamy banana.

Ps. Ciasto na placuszki jest dość luźne, więc trzeba ostrożnie przekładać placki podczas smażenia – najlepiej robić to łopatką i pomagać sobie widelcem 🙂

 

placuszki bananowo-kokosowe

 

placki bananowe z mąką kokosową

 

placuszki kokosowe z bananem

 

placuszki bananowo-kokosowe

 

Placuszki bananowo-kokosowe
 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na jedną porcję - około 6 placuszków.
Autor:
Typ przepisu: Śniadanie
Ilość: 6
Składniki
  • 1 średni banan
  • 1 jajko - użyłam rozmiar L
  • 2 łyżeczki (10 g) mąki kokosowej
  • szczypta cynamonu - opcjonalnie
Wykonanie
  1. Banana rozgnieć widelcem.
  2. Dodaj do niego jajko oraz mąkę i energicznie wymieszaj.
  3. Możesz też teraz dodać cynamon.
  4. Smaż placuszki na nieprzywierającej patelni - możesz wtedy beztłuszczowo, albo na lekko posmarowanej pędzelkiem umoczonym w oleju.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 207 Tłuszcze: 6,9 g Węglowodany: 28,3 g Błonnik: 5,9 g Białka: 9,9 g

 

Reklama

4 komentarze

  1. Majka 2018/01/11 at 13:17 - Reply

    Najmłodszy zjadł z apetytem Smaczne ale rzeczywiście niezbyt dobrze ciasto zachowuje się na patelni (przede wszystkim przy przekładaniu na drugą stronę).

    • wypiekibeaty 2018/01/11 at 15:04 - Reply

      Przekładanie jest trochę kłopotliwe niestety.

  2. Candy Pandas 2018/01/10 at 10:49 - Reply

    To są chyba nasze ulubione placuszki 😀 Kokos z bananem i do tego cynamon to mistrzowskie trio 🙂

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: