placuszki bananowo-kokosowe

Przepis na placki bananowo-kokosowe dietetyczne i bezglutenowe

Zapraszam na bezglutenowe placuszki bananowo-kokosowe przygotowane z zaledwie trzech składników. Te lekkie i niskokaloryczne placki zrobione na mące kokosowej i rozgniecionym bananie stanowią smakowite i zdrowe danie. Gorąco polecam!

placuszki bananowo-kokosowe

Placuszki bananowo-kokosowe przepis krok po kroku

Jeśli szukasz przepisu na lekkie, dietetyczne i niskokaloryczne placuszki to koniecznie wypróbuj ten przepis.

dietetyczne placki bananowo-kokosowe

Placuszki bananowo-kokosowe przepis

Wypieki Beaty
Przepis na dietetyczne bezglutenowe placuszki bananowe z mąką kokosową.
4.37 z 19 ocen
Czas przygotowania 5 minut
Czas wykonania 5 minut
Czas całkowity 10 minut
Porcje 1 porcja/ 6 sztuk
Kalorie 207 kcal
Składniki

składniki na placuszki kokosowe z bananem

Instrukcja
 

Jak zrobić kokosowe placuszki z bananem

  • Banana rozgnieć widelcem.
    1 banan
  • Dodaj do niego jajko oraz mąkę i energicznie wymieszaj.
    1 jajko, 2 łyżeczki mąki kokosowej
  • Możesz też teraz dodać cynamon.
    1 szczypta cynamonu
  • Smaż placuszki na nieprzywierającej rozgrzanej patelni – możesz wtedy beztłuszczowo, albo na lekko posmarowanej pędzelkiem umoczonym w oleju. W trakcie smażenia ostrożnie przewróć placuszki na drugą stronę.
Prywatne
Składniki Odżywcze
Serving: 1porcjaKalorie: 207kcalWeglowodany: 28.3gBiałko: 9.9gTłuszcz: 6.9gBłonnik: 5.9g
Słowa kluczowe dietetyczne placki, placki kokosowe
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!
placki bananowe z mąką kokosową

Kokosowe placuszki z bananem – uwagi

Mam dziś dla was dietetyczne placuszki bananowo-kokosowe. Bez glutenu, bez dodatku cukru i prawie bez kalorii. Ideał, prawda? A do tego są na prawdę smaczne.

Składają się w zasadzie z trzech składników – banana, jajka i mąki kokosowej. Ja dodałam do nich jeszcze odrobinę mielonego cynamonu, bo bardzo lubię jak komponuje się z bananem.

placuszki kokosowe z bananem

Jak zrobić placuszki kokosowe z bananami – wskazówki

Te placuszki zrobicie bardzo szybko i bardzo prosto. Wystarczy w miseczce rozgnieść banana, a następnie wymieszać z jajkiem i mąką kokosową. Niech was nie dziwi jej znikoma ilość dodana do przepisu. Mąka kokosowa mocno chłonie wilgoć i zagęszcza ciasto – dlatego wystarczy jej naprawdę niewiele. Dzięki ograniczeniu mąki placuszki mają niewiele kalorii – ja swoje usmażyłam beztłuszczowo na nieprzywierającej patelni i w takiej wersji miały zaledwie 207 kalorii (bez dodatków).

Jeśli dbacie o linię, szukacie lekkich a zarazem pysznych przepisów, albo stosujecie dietę bezglutenową, to ten przepis jest dla was. Na blogu jest jeszcze jeden przepis na placuszki na mące kokosowej – w nim nie używamy banana.

Ps. Ciasto na placuszki jest dość luźne, więc trzeba ostrożnie przekładać placki podczas smażenia – najlepiej robić to łopatką i pomagać sobie widelcem :)

placuszki bananowo-kokosowe

Polecane przepisy z mąką kokosową

Jeśli chcesz wypróbować również inne przepisy z użyciem mąki kokosowej, to wypróbuj któryś z tych.