Placuszki bananowo-kokosowe dietetyczne i bezglutenowe

 

placuszki bananowo-kokosowe

 

Mam dziś dla was dietetyczne placuszki bananowo-kokosowe.

Bez glutenu, bez dodatku cukru i prawie bez kalorii ;)

Ideał, prawda?

A do tego są na prawdę smaczne.

Składają się w zasadzie z trzech składników – banana, jajka i mąki kokosowej.

Ja dodałam do nich jeszcze odrobinę mielonego cynamonu, bo bardzo lubię jak komponuje się z bananem.

Te placuszki zrobicie bardzo szybko i bardzo prosto.

Wystarczy w miseczce rozgnieść banana, a następnie wymieszać z jajkiem i mąką kokosową.

Niech was nie dziwi jej znikoma ilość dodana do przepisu.

Mąka kokosowa mocno chłonie wilgoć i zagęszcza ciasto – dlatego wystarczy jej naprawdę niewiele.

Dzięki ograniczeniu mąki placuszki mają niewiele kalorii – ja swoje usmażyłam beztłuszczowo na nieprzywierającej patelni i w takiej wersji miały zaledwie 207 kalorii (bez dodatków).

Jeśli dbacie o linię, szukacie lekkich a zarazem pysznych przepisów, albo stosujecie dietę bezglutenową, to ten przepis jest dla was.

Na blogu jest jeszcze jeden przepis na placuszki na mące kokosowej – w nim nie używamy banana.

Ps. Ciasto na placuszki jest dość luźne, więc trzeba ostrożnie przekładać placki podczas smażenia – najlepiej robić to łopatką i pomagać sobie widelcem :)

 

placuszki bananowo-kokosowe

 

placki bananowe z mąką kokosową

 

placuszki kokosowe z bananem

 

placuszki bananowo-kokosowe

 

dietetyczne placki bananowo-kokosowe

Placuszki bananowo-kokosowe

Wypieki Beaty
Przepis na jedną porcję - około 6 placuszków.
4.29 z 14 ocen
Czas przygotowania 5 minut
Czas wykonania 5 minut
Czas całkowity 10 minut
Porcje 6
Kalorie 207 kcal

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Banana rozgnieć widelcem.
  • Dodaj do niego jajko oraz mąkę i energicznie wymieszaj.
  • Możesz też teraz dodać cynamon.
  • Smaż placuszki na nieprzywierającej patelni - możesz wtedy beztłuszczowo, albo na lekko posmarowanej pędzelkiem umoczonym w oleju.

Składniki Odżywcze

Serving: 1gKalorie: 207kcalWeglowodany: 28.3gBiałko: 9.9gTłuszcz: 6.9gBłonnik: 5.9g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!