Uważam,  że śniadanie to podstawa :)

Gdy byłam „piękna i młoda” moja mama nigdy nie wypuściła mnie z domu bez śniadania – chociaż jedną kanapkę musiałam zjeść.

Dzięki mamie nabrałam zdrowego nawyku i nie wyjdę z domu bez śniadania, a po pół godzinie po obudzeniu jestem głodna jak wilk (niezależnie od godziny pobudki – np. przy wyjazdach urlopowych, kiedy często wyjeżdżaliśmy nocą, ja o 3 nad ranem pałaszowałam śniadanie ;))

Moje zwykłe śniadanie w dni „robocze” to domowa granola przygotowywana z różnych płatków, mnóstwa orzechów i bakalii.

Teraz przygotowałam sobie porcję nowej granoli – czekoladowej :)

Czekoladowa granola w zasadzie nie ma w sobie czekolady o jakiej sobie pewnie pomyśleliście, ale za to ma gorzkie kakao, którego nie można nie doceniać :)

Tym sposobem zdrowe śniadanie stało się jeszcze zdrowsze, a do tego smaczne :)

czekoladowa granola_3

czekoladowa granola_5

czekoladowa granola_1

 

Czekoladowa granola

Wypieki Beaty
5 z 1 oceny

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Do dużej miski wsyp płatki owsiane, dodaj kakao, migdały, orzechy i cynamon - wymieszaj.
  • W rondelku podgrzej wodę, olej i miód (aż miód się rozpuści).
  • Wlej płyn do płatków i energicznie wymieszaj.
  • Dno dużej blachy wyłóż papierem do pieczenia i wyłóż na nią płatki.
  • Piecz w 180 stopniach przez około 20 minut - w trakcie przemieszaj kilka razy.
  • Po upieczeniu przestudź i dodaj rodzynki (nie daję rodzynek do pieczenia, bo pod wpływem temperatury zaczynają "puchnąć" i lubią się przypalić).
  • Wystudzoną granolę przełóż do szczelnego pojemnika.
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

Przepis znalazłam tutaj (podaję zmienioną wersję – bardzo uszczupliłam ilość „słodkiego” dodanego do płatków).