Po sukcesie dyniowej granoli (nawet moje dzieci ją jadły – szczególnie córka) przygotowałam kolejną porcję domowego musli.

Teraz pchnęło mnie w kierunku orzechów, które wręcz uwielbiam.

Tak więc granola jest mocno orzechowa – pełno w niej orzechów laskowych, włoskich, migdałów i masła orzechowego (swoją drogą muszę uzupełnić jego zapasy, a coś nie widać w Lidlu tygodnia amerykańskiego :( – ich masło orzechowe jest najlepsze).

Do orzechów dodałam płatki owsiane, ale możecie użyć inne – np. orkiszowe, żytnie, pszenne – czyli takie, które lubicie najbardziej.

Jeśli lubicie różnorodność w granoli, to spokojnie już po upieczeniu granoli możecie dodać do niej rodzynki, suszoną żurawinę, suszone śliwki lub morele :)





orzechowa granola5

orzechowa granola2

orzechowa granola1

 

Orzechowa granola

Wypieki Beaty
5 z 1 oceny

Składniki
  

  • 1,5 szklanki płatków (np. owsianych)
  • pół szklanki orzechów laskowych (w tym mniej więcej połowa lekko rozdrobniona) - około 70 g
  • pół szklanki orzechów włoskich lekko posiekanych - około 60 g
  • 1/3 szklanki migdałów lekko posiekanych - około 50 g
  • 4 czubate łyżki miodu - 150 g
  • 2 czubate łyżki masła orzechowego - 50 g

Instrukcja
 

  • Do dużej miski wsyp płatki, orzechy i migdały - wymieszaj.
  • W małym garnku podgrzej razem miód i masło orzechowe - mieszaj do połączenia się składników.
  • Wlej mieszaninę do płatków z orzechami i dokładnie wymieszaj.
  • Dużą blachę od piekarnika wyłóż papierem do pieczenia,
  • Wysyp granolę na papier i rozprowadź równą warstwą.
  • Piecz około 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.
  • Mniej więcej w połowie pieczenia przemieszaj płatki, aby podpiekły się równomiernie.
  • Po upieczeniu wystudź i przełóż do szczelnego pojemniczka.
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

Przepis własny.