Zapiekanka z cukinii i batata

 

zapiekanka wegetariańska

 

Dziś będzie nie słodko, ale równie smacznie, bo zapraszam na przepyszną zapiekankę z cukinii i batata.

A oprócz tego znajdziecie w niej również pieczarki, cebulkę i szczypiorek.

Jak widać, zapiekanka jest warzywna i miąska tam nie zobaczycie ;)

Chociaż w przepisie, którym się inspirowałam autorka dodawała do tej zapiekanki boczek – więc “feel free” i jeśli macie ochotę, to też go możecie dorzucić.

Myślę również, że jeśli nie dostaniecie w sklepie batata – albo naszło was, a w domu nie macie, to możecie zastąpić go marchewką (dajcie znać, jak wtedy wyszła wam ta zapiekanka).

Oprócz tego, że danie jest pyszne, jest również przy okazji bardzo zdrowe i dietetyczne – jedna porcja to około 300 kalorii.

Wg mnie przepis jest na cztery porcje i tak ją zjedliśmy z mężem – po kawałku na obiad, a druga porcja do pracy.

Ja podałam jeszcze do niej sałatę z rzodkiewką i szczypiorkiem – świetnie się komponowała.

Polecam wam również spaghetti z batata oraz inne przepisy w wersji zdrowej i dietetycznej.

 

zapiekanka warzywna z cukinią

 

prosta zapiekanka z cukinią

 

zapiekanka z cukinii

 

zapiekanka z cukinii i batata

 

zapiekanka warzywna

Zapiekanka z cukinii i batata

Wypieki Beaty
Przepis na zapiekankę w formie około 20/30 cm.
5 z 1 oceny
Czas przygotowania 20 minut
Czas wykonania 50 minut
Czas całkowity 1 godz 10 minut
Danie Obiad
Porcje 4
Kalorie 300 kcal

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Na patelni rozgrzej łyżkę oleju, dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek oraz pokrojoną cebulę, krótko przesmaż.
  • Dodaj na patelnię pokrojone pieczarki, całość delikatnie posól i popieprz.
  • Dodaj na patelnię pokrojony szczypior i krótko przesmaż - zestaw całość z ognia.
  • Cukinię zetrzyj na drobnej tarce, batata obierz ze skórki i również zetrzyj na tarce.
  • Do warzyw dodaj podsmażone warzywa z patelni.
  • Dodaj mąkę, proszek do pieczenia, jajka, mleko oraz przyprawy - wszystko razem wymieszaj łyżką - jeśli trzeba to jeszcze dodatkowo przypraw.
  • Formę do pieczenia o wymiarach około 20/30 wyłóż papierem do pieczenia, lub wysmaruj tłuszczem i wysyp mąką.
  • Przełóż masę do foremki, wyrównaj.
  • Piecz w 180 stopniach przez około 40-50 minut - do suchego patyczka.
  • Po upieczeniu krótko ostudź.
  • Podawaj z jogurtem naturalnym, ketchupem, ajwarem lub innym ulubionym sosem.

Składniki Odżywcze

Serving: 1gKalorie: 300kcalWeglowodany: 43gBiałko: 15gTłuszcz: 9gBłonnik: 4g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!