Reklama


Oceniam na :
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Komosanka z borówkami

Komosanka z borówkami

 

komosa ryżowa na śniadanie

 

Komosanka z borówkami, czyli komosa ryżowa (tudzież quinoa) z mlekiem, borówkami i u mnie dodatkowo z odrobiną solonego karmelu 🙂

Robiłam niedawno komosę do sałatki z pieczonymi warzywami – potem mój mąż dzwonił do mnie z pracy, co ja mu tam wpakowałam, bo siedzą z chłopakami i się zastanawiają, co to za „ustrojstwo” i czy to można bezpiecznie jeść 😉

Powiem tak – z mężami to czasem gorzej niż z dziećmi – niby taki dorosły i większość rzeczy je, ale jak mu podsuniesz coś nowego, to na kilometr wyczuje, że to „coś zdrowego, ale niekoniecznie smacznego” 😉

Mi sałatka bardzo zasmakowała i idąc za ciosem przygotowałam sobie quinoę w wersji na słodko-śniadaniowo 🙂

Lubię na śniadanie zjeść jakieś musli, czy też owsiankę z owocami, więc stwierdziłam, że taka komosanka może być fajna.

Quinoę ugotowałam najpierw w wodzie, bo nie byłam pewna jak się będzie gotowała w mleku (muszę przeprowadzić testy i dam wam znać).

Komosa wessała całą wodę i wtedy dodałam do niej mleka – bo lubię moje owsianki bardziej mleczne.

Wierzch posypałam borówkami, posiekanymi pistacjami i dosłodziłam odrobiną solonego karmelu – chociaż jakoś specjalnie nie trzeba było tego dosładzać 😉

 

quinoa śniadaniowa

 

komosanka na śniadanie

 

komosanka

 

komosanka z borówkami

 

quinoa z borówkami

 

Komosanka z borówkami
 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Porcja na jedną osobę.
Autor:
Typ przepisu: Śniadania
Ilość: 1
Składniki
  • pół szklanki quinoi (komosy ryżowej)
  • szklanka wody
  • szczypta soli
  • trochę mleka do podania
  • świeże owoce - użyłam około 50 g borówek
  • coś do osłodzenia - miód, syrop klonowy - użyłam łyżeczkę syropu klonowego
Wykonanie
  1. Quinoę umieść w gęstym sicie (jeśli nie masz, to sitko wyłóż gazą, albo pieluchą tetrową) i płucz pod strumieniem zimnej wody przez kilka minut - aż przestanie się pienić.
  2. Przełóż komosę do garnka, zalej szklanką wody i dodaj szczyptę soli - zagotuj.
  3. Gdy woda się zagotuje, to przykryj garnek pokrywką, zmniejsz zupełnie gaz i gotuj tak komosę przez 15 minut - w tym czasie wchłonie się cała woda.
  4. Do gotowej quinoi możesz dodać mleko jeśli lubisz 🙂
  5. Podaj z ulubionymi owocami i opcjonalnie dosłódź do smaku.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 440 Tłuszcze: 5 g Węglowodany: 86 g Błonnik: 6 g Białka: 11 g

 

 

komosa ryżowa z borówkami

Related Post

Reklama

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux