Komosanka z borówkami

 

komosa ryżowa na śniadanie

 

Komosanka z borówkami, czyli komosa ryżowa (tudzież quinoa) z mlekiem, borówkami i u mnie dodatkowo z odrobiną solonego karmelu :)

Robiłam niedawno komosę do sałatki z pieczonymi warzywami – potem mój mąż dzwonił do mnie z pracy, co ja mu tam wpakowałam, bo siedzą z chłopakami i się zastanawiają, co to za „ustrojstwo” i czy to można bezpiecznie jeść ;)

Powiem tak – z mężami to czasem gorzej niż z dziećmi – niby taki dorosły i większość rzeczy je, ale jak mu podsuniesz coś nowego, to na kilometr wyczuje, że to „coś zdrowego, ale niekoniecznie smacznego” ;)

Mi sałatka bardzo zasmakowała i idąc za ciosem przygotowałam sobie quinoę w wersji na słodko-śniadaniowo :)

Lubię na śniadanie zjeść jakieś musli, czy też owsiankę z owocami, więc stwierdziłam, że taka komosanka może być fajna.

Quinoę ugotowałam najpierw w wodzie, bo nie byłam pewna jak się będzie gotowała w mleku (muszę przeprowadzić testy i dam wam znać).

Komosa wessała całą wodę i wtedy dodałam do niej mleka – bo lubię moje owsianki bardziej mleczne.

Wierzch posypałam borówkami, posiekanymi pistacjami i dosłodziłam odrobiną solonego karmelu – chociaż jakoś specjalnie nie trzeba było tego dosładzać ;)

 

quinoa śniadaniowa

 

komosanka na śniadanie

 

komosanka

 

komosanka z borówkami

 

quinoa z borówkami

 

quinoa na śniadanie

Komosanka z borówkami

Wypieki Beaty
Pyszna i pożywna komosanka czyli kaszka z komosy z borówkami.
5 z 1 oceny
Czas przygotowania 10 minut
Czas wykonania 25 minut
Czas całkowity 35 minut
Porcje 1
Kalorie 440 kcal

Składniki
  

  • 0,5 szklanki quinoi (komosy ryżowej)
  • 1 szklanka wody
  • 1 szczypta soli
  • mleko do podania
  • 50 g borówek lub innych owoców
  • miód , syrop klonowy - użyłam łyżeczkę syropu klonowego - do smaku

Instrukcja
 

  • Quinoę umieść w gęstym sicie (jeśli nie masz, to sitko wyłóż gazą, albo pieluchą tetrową) i płucz pod strumieniem zimnej wody przez kilka minut - aż przestanie się pienić.
  • Przełóż komosę do garnka, zalej szklanką wody i dodaj szczyptę soli - zagotuj.
  • Gdy woda się zagotuje, to przykryj garnek pokrywką, zmniejsz zupełnie gaz i gotuj tak komosę przez 15 minut - w tym czasie wchłonie się cała woda.
  • Do gotowej quinoi możesz dodać mleko jeśli lubisz :)
  • Podaj z ulubionymi owocami i opcjonalnie dosłódź do smaku.

Składniki Odżywcze

Serving: 1porcjaKalorie: 440kcalWeglowodany: 86gBiałko: 11gTłuszcz: 5gBłonnik: 6g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

 

komosa ryżowa z borówkami