baked oatmeal

Jeśli lubicie zdrowe i pożywne śniadanka, to mam dla Was coś dobrego :)

Nie dość, że zdrowe i smaczne, to jeszcze na dodatek bardzo łatwe i szybkie do przygotowania.

Pieczona owsianka jest równie pyszna na ciepło/gorąco, jak i na zimno, możecie więc przygotować ją sobie wieczorem, a rano zjeść na zimno – w ten sposób możecie pospać trochę dłużej :)

Możecie sobie wymyślać różne warianty smakowe dzięki użyciu różnych owoców (ja tym razem postawiłam na maliny i borówki) – możecie wykorzystać pokrojone w kostkę jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie, banana itp.

Jeśli dodatkowo dołożycie garść orzechów, to owsianka będzie przyjemnie chrupała :)

Podaję przepis na dwie duże porcje (takie około 300 ml) – spokojnie możecie je przechować w lodówce (ja jedną porcję zjadłam po dwóch dniach).

pieczona owsianka_1

pieczona owsianka_3

pieczona owsianka_4

pieczona owsianka_7

Pieczona owsianka

Wypieki Beaty
Przepis na dwie porcje.
5 z 4 ocen
Czas przygotowania 10 minut
Czas wykonania 15 minut
Czas całkowity 25 minut
Porcje 2

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Połowę mleka podgrzej z miodem i masłem orzechowym, tak aby się rozpuściły.
  • Wyłącz gaz, dodaj resztę mleka, jogurt, płatki i cynamon - wymieszaj (możesz też dodać teraz posiekane orzechy).
  • Na dno naczynia do zapiekania wyłóż część owoców, zalej częścią płatków, nałóż trochę owoców, znowu wlej płatki i na wierzchu ułóż owoce.
  • Zapiekaj około 15-20 minut w 180 stopniach.
  • Po upieczeniu ostudź przez około 10 minut.
  • Spożywaj na ciepło lub na zimno.
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

Zainspirowałam się przepisem znalezionym na blogu Kornik w kuchni, ale podaję swoją wersję.