Przepis na nocną owsiankę truskawkową z nasionami chia

nocna owsianka truskawkowa


Nocna owsianka truskawkowa to takie pyszne śniadanie, że jedząc je nie byłam pewna, czy to przypadkiem nie deser :)

Płatki owsiane z dodatkiem chia przez noc nabrały puddingowej konsystencji, do tego mus z truskawek i świeże truskawki – takie śniadania można pokochać.

Nocne owsianki to idealne rozwiązanie dla osób, które rano mają niewiele czasu na przygotowanie posiłku, albo go nawet wcale nie jedzą. Wtedy taką owsiankę wystarczy zrobić w słoiczku, który zakręcamy i zabieramy do pracy, czy na uczelnię.

Jak zrobić nocną owsiankę truskawkową z chia?

Bardzo prosto!

Całość robimy wieczorem.

Część truskawek krótko podgotowujemy z miodem, tak aby się rozpadły – będą na mus.

Potem mieszamy gęsty jogurt – polecam jogurt grecki – z mlekiem, płatkami owsianymi i nasionami chia.

Jeśli nie macie akurat pod ręką nasion chia to nie problem – dajcie zamiast nich dodatkową łyżkę płatków owsianych.

Przekładamy masę jogurtową i truskawki do słoiczka lub miseczki i chowamy na noc do lodówki.

Rano dokładamy świeże owoce – jak truskawki, czy borówki i zjadamy ze smakiem :)

Koniecznie zróbcie sobie taką owsiankę truskawkową!

A potem wypróbujcie inne przepisy na owsianki, które pojawiły się już na blogu – z nocnych jest jeszcze owsianka różana i pomarańczowa, ja wam również polecam ekspresową owsiankę czekoladową, albo owsiankę na mleczku kokosowym.


nocna owsianka z chia i truskawkami

prosta nocna owsianka z truskawkami

owsianka truskawkowa z chia

owsianka truskawkowa

Nocna owsianka truskawkowa z chia przepis do druku

nocna owsianka truskawkowa

Nocna owsianka truskawkowa

Wypieki Beaty
Przepis na pyszną i bardzo prostą nocną owsiankę truskawkową z chia i jogurtem naturalnym.
5 z 2 ocen
Czas przygotowania 10 minut
Czas wykonania 5 minut
12 godz
Czas całkowity 12 godz 15 minut
Porcje 1
Kalorie 365 kcal

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Połowę truskawek pokrój w większą kostkę, przełóż do rondelka, dodaj łyżeczkę miodu i odrobinę wody - podgotuj, tak aby owoce zmiękły.
  • Jogurt naturalny wymieszaj z mlekiem, dodaj płatki i nasiona chia - wymieszaj - posłódź do smaku.
  • Resztę truskawek pokrój w drobną kostkę i dodaj do jogurtu z płatkami - wymieszaj.
  • Na dno sporego słoiczka lub miski wyłóż podgotowane truskawki.
  • Na nie wyłóż jogurt z płatkami.
  • Wstaw całość do lodówki na noc lub na kilka godzin.
  • Rano możesz dodatkowo owsiankę udekorować owocami lub posiekanymi orzechami.

Składniki Odżywcze

Serving: 1porcjaKalorie: 365kcalWeglowodany: 49.5gBiałko: 11gTłuszcz: 16gBłonnik: 9.3g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

bzy

Inspiracja.