pudding z chia

Przepis na bezglutenowy pudding chia

Zapraszam na lekki i pyszny różany pudding chia zrobiony z aromatycznej wody różanej i odrobiny mielonego kardamonu. Taki pudding z chia to doskonały pomysł na zdrowe śniadanie, deser albo przekąskę w ciągu dnia. Jeśli macie w domu wodę różaną, to zróbcie sobie taki pudding.

różany pudding chia

Różany pudding chia przepis krok po kroku

Wypróbuj mój przepis na pudding chia z wodą różaną, malinami i kardamonem. Ten pudding o lekko orientalnym smaku będzie idealny dla osób na diecie bezglutenowej i nie tylko.

różany pudding chia

Różany pudding chia przepis

Wypieki Beaty
Przepis na lekki bezglutenowy pudding z chia z wodą różaną idealny na śniadanie.
5 z 2 ocen
Czas przygotowania 12 hours
Czas całkowity 12 hours
Porcje 2
Kalorie 322 kcal
Składniki

składniki na pudding z chia i wodą różaną

  • 500 ml mleka (dowolnego (krowiego lub roślinnego))
  • 4 czubate łyżki nasion chia
  • ok 2 łyżki miodu (lub syropu klonowego (lub do smaku))
  • 0,5 łyżeczki wody różanej
  • 0,5 łyżeczki kardamonu (mielonego )
  • około 100 g malin (zmiksowanych )
Instrukcja
 

Jak zrobić różany pudding chia z malinami

  • Zmieszaj razem wszystkie składniki.
    500 ml mleka, 4 czubate łyżki nasion chia, ok 2 łyżki miodu, 0,5 łyżeczki wody różanej, 0,5 łyżeczki kardamonu, około 100 g malin
  • Przelej do dwóch szklanek lub miseczek.
  • Wstaw do lodówki na kilka godzin lub na całą noc.
  • Przed podaniem ponownie zamieszaj całość.
  • Udekoruj suszonymi płatkami róży oraz posiekanymi pistacjami.
Prywatne
Składniki Odżywcze
Serving: 1gKalorie: 322kcalWeglowodany: 39.8gBiałko: 12.5gTłuszcz: 12.2gBłonnik: 3.4g
Słowa kluczowe pudding z chia
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!
dietetyczny pudding chia

Pudding chia z malinami i wodą różaną – uwagi

Różany pudding chia, to kolejny fajny pudding do mojej kolekcji :)

Wcześniej już pojawił się na blogu pudding migdałowy, pudding chia z mango albo pudding czekoladowo-orzechowy.

Ten pudding różany jest z nich chyba najdelikatniejszy w smaku i konsystencji, ponieważ zrobiony jest na mleku (użyłam zwykle krowie) z dodatkiem wody różanej i kardamonu.

Dla koloru dodałam odrobinę zmiksowanych malin, ale możecie też dodać trochę soku z buraków (jeśli akurat posiadacie).

Pudding wymaga odstania kilku godzin w lodówce, więc najlepiej przygotować go wieczorem i zjeść rano na śniadanie, albo zabrać do pracy na drugie śniadanie.

Pudding podałam z suszonymi płatkami róży oraz posiekanymi orzechami pistacjowymi.

Podaję przepis na dwie porcje.

chia z malinami
chia pudding
pudding z chia

Polecane przepisy na zdrowe śniadanie

Koniecznie zobaczcie inne moje przepisy idealne na zdrowe i pyszne śniadanie. Tutaj polecam między innymi takie trzy przepisy: