Jogurtowe chia z mango

 

jogurtowe chia z mango

 

Jak zapewne wiecie nasiona chia (szałwi hiszpańskiej) są bardzo zdrowe i odżywcze.

Mają mnóstwo kwasów omega, więc naprawdę warto je jeść :)

Nasiona chia mają jedną fajną właściwość – w połączeniu z płynem powiększają swoją objętość – tworzy się wokół nich forma żelowej otoczki, która powoduje, że płyn w którym chia jest zanurzona gęstnieje.

Możecie to sprawdzić przygotowując pudding chia (ja taki robiłam na domowym mleku migdałowym) – taki pudding to pyszny posiłek :)

Z chia możecie też wyczarować deser – jak przedstawiane przeze mnie wcześniej serniczki na zimno.

Dziś mam dla Was nowość – jogurt naturalny z nasionami chia przekładanym musem z mango, pomarańczami i malinami.

Taki jogurt to śniadanie na maksa – możecie przygotować też go w słoiczku i zabrać do pracy na drugie śniadanie.

Jogurtowe chia z mango będzie również idealne jako deser :D

Tutaj podaję przepis na jedną sporą porcję.

deser z chia i owocami

 

pudding chia z jogurtem

 

chia z owocami i jogurtem

 

jogurt chia z mango

 

jogurt chia z mango

Jogurtowe chia z mango

Wypieki Beaty
4.67 z 3 ocen
Porcje 1

Składniki
  

  • 100 g gęstego jogurtu naturalnego - użyłam grecki light
  • około 6 łyżeczek (20 g) nasion chia
  • miód - do smaku (ja użyłam 1 łyżeczkę do jogurtu)
  • mango - około 100 g
  • pomarańcza
  • maliny (mogą być mrożone)

Instrukcja
 

  • Jogurt wymieszaj w misce z 3 łyżeczkami nasion chia, dosłodź do smaku.
  • Mango zmiksuj (a jeśli jest miękkie to ugnieć widelcem) i wymieszaj z resztą chia.
  • Zarówno jogurt, jak i mango zamieszaj kilkakrotonie i odstaw na około 5-10 minut.
  • Pomarańczę obierz i pokrój w grubsze plastry.
  • W naczyniu nakładaj na zmianę przemieszany jogurt, mus z mango i owoce - plastry pomarańczy i maliny.
  • Wstaw do lodówki na około 2 godziny (możesz wszystko zrobić wieczorem i pozostawić na noc, rano już tylko szybko zjesz :)).
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

Inspiracja.