Obiad na dziś – tarta z marchewką i porem – na kruchym spodzie, z dodatkiem serka koziego, tartego żółtego sera i warzyw (użyłam marchewkę, pora i fasolkę szparagową).

Bardzo lekki, pożywny i zdrowy obiad (chociaż mój mąż bezskutecznie szukał w niej jakiegokolwiek mięska ;) – jeśli macie podobny problem ze swoimi połówkami, to spokojnie możecie dorzucić do tarty podsmażone kawałki kurczaka, albo kawałki wędzonego łososia).

Z przepisu otrzymacie tartę o rozmiarze około 30 cm – jeśli zrobicie do niej sałatkę, to swobodnie wystarczy na 4 osoby.

Serek kozi możecie zastąpić np. serkiem kanapkowym albo kwaśną śmietaną – serka razem z tartym żółtym serem powinno być w sumie około 200-250 g.

tarta z marchewką i porem1

tarta z marchewką i porem2

tarta z marchewką i porem3

Tarta z marchewką i porem

Wypieki Beaty
5 z 1 oceny

Składniki
  

kruche ciasto:

farsz:

  • 2 średnie marchewki
  • 100 g pora (część biała)
  • ewentualnie garść lekko podgotowanej fasolki szparagowej
  • tarty żółty ser - około 80-100 g (razem z serem kozim ma być ich razem około 200-250 g)
  • opakowanie sera koziego (miałam takie 125 g)
  • 2 rozkłócone jajka
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • sól i pieprz do smaku
  • odrobina świeżego tymianku i rozmarynu
  • ewentualnie garść ziaren słonecznika do posypania

Instrukcja
 

ciasto:

  • Z podanych składników zagnieć ciasto - jeśli ciasto się nie klei dodaj odrobinę zimnej wody.
  • Ciasto zawiń w folię i schłódź przez około pół godziny.
  • Po schłodzeniu ciasto rozwałkuj na wielkość foremki do tarty.
  • Nakłuj widelcem, połóż na wierzchu kawałek folii aluminiowej i obciąż ją ziarnami suchego grochu lub fasoli.
  • Popiecz ciasto przez 15 minut w 200 stopniach.

farsz:

  • Marchewkę obierz i pokrój na skośne plasterki (niezbyt grube).
  • Pora pokrój również w skośne plastry.
  • Podsmaż krótko marchewkę i pora na rozgrzanej patelni.
  • Serek kozi zmiksuj z jajkami i śmietaną, aż masa będzie gładka, dodaj tarty ser żółty oraz przypraw sola i pieprzem.
  • Wylej masę na podpieczony spód, na wierzchu ułóż marchewkę, pora oraz ewentualnie fasolkę szparagową lub mięso.
  • Wierzch posyp odrobiną świeżego tymianku i rozmarynu oraz posyp słonecznikiem.
  • Piecz w 200 stopniach przez około 20 minut - aż masa zrobi się rumiana i będzie ścięta.
  • Podawaj na ciepło.
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

Inspiracją był dla mnie przepis ze Smaków życia – chociaż bardzo go zmieniłam.