Bananowe scones z orzechami

 

bananowe scones z orzechami

 

Bananowe scones z orzechami to idealna propozycja na śniadanie.

Świetnie sprawdzą się również jako przekąska do pracy, na uczelnię, czy też do szkoły.

Scones to bardzo popularne w Wielkiej Brytanii bułeczki, tudzież ciasteczka.

Zwykle są mocno zwarte i sycące.

Ciasto podczas ich robienia jest dość mocno kleiste i gęste, ale takie ma być :)

Na blogu są już przepisy na scones z brzoskwiniami i z truskawkami i je także bardzo polecam waszej uwadze.

Ps. Jedno bananowe scones ma około 314 kalorii (razem z lukrem).

 

bananowe scones

 

bułeczki z bananami i orzechami

 

scones bananowe

 

ciasto bananowe

 

bułeczki bananowe

 

bananowe scones

Bananowe scones

Wypieki Beaty
Przepis na 12 scones.
5 z 1 oceny
Czas przygotowania 30 minut
Czas wykonania 25 minut
Czas całkowity 55 minut
Porcje 12
Kalorie 314 kcal

Składniki
  

bananowe scones:

lukier:

  • 150 g (1 i 1/3 szklanki) cukru pudru
  • pół łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka syropu klonowego - można zastąpić mlekiem
  • około 2 łyżki mleka

Instrukcja
 

  • Zmiksuj razem banany, jogurt grecki, jajka i cukier trzcinowy.
  • W większej misce zmieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sól i cynamon.
  • Masło zetrzyj na tarce o grubych oczkach do mąki, a następnie przy pomocy widelca połącz z mąką, tworząc grudkowatą masę.
  • Dodaj mokre składniki oraz posiekane orzechy do suchych składników i wymieszaj łyżką.
  • Nakładaj łyżką czubate porcje ciasta, układaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia - zachowaj lekkie odstępy między bułeczkami.
  • Wierzch bułeczek posmaruj odrobiną mleka.
  • Piecz w 210 stopniach (góra-dół) przez około 20-25 minut - aż będą rumiane.
  • Po upieczeniu lekko ostudź i polej lukrem.
  • Aby przygotować lukier wsyp cukier puder do miski, dodaj syrop klonowy, cynamon i mleko - wymieszaj.

Składniki Odżywcze

Serving: 1gKalorie: 314kcalWeglowodany: 47gBiałko: 6gTłuszcz: 11gBłonnik: 1.5g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

 

ciasto z bananami i orzechami

 

Przepis znalazłam u Sally – podaję wersję z moim lukrem (trochę mniej kalorycznym ;)).