Placuszki waniliowe

na serkach homogenizowanych

 

placuszki waniliowe

 

Placuszki to jest coś, co tygryski lubią najbardziej 🙂 a przynajmniej moja córka mogłaby je jeść codziennie (na zmianę z naleśnikami).

To głównie przez nią na blogu jest już tyle przepisów na placuszki i ciągle pojawiają się nowe.

Chociaż ja też tu nie jestem bez winy 🙂

Uwielbiam to wyszukiwanie nowych przepisów i ich testowanie.

Tym razem usmażyłam rodzince placuszki waniliowe – na waniliowych serkach homogenizowanych.

Z minimalną ilością składników.

Prosto, smacznie i duuuużo.

Z przepisu wyszło mi chyba z 25 placuszków!

Jeśli jest was mniej (nas jest czwórka), to myślę, że spokojnie możecie usmażyć placuszki z połowy porcji. Drugie rozwiązanie, to cała porcja, a potem resztę możecie przechować w lodówce i zjeść na kolację lub zabrać na drugi dzień do pracy lub dać dziecku do szkoły. Moja córka dostała właśnie kilka do szkoły – oczywiście znikły 🙂

Placuszki waniliowe możecie podać z ulubionymi dodatkami – u nas jak zwykle trochę cukru pudru i dżem, albo podgrzany krem czekoladowo-orzechowy (wtedy robi się fajnie płynny).

Ja ze swojej strony życzę smacznego oraz zapraszam także na placuszki budyniowe, słodkie placuszki z cukinią (tak, tak – z cukinią), albo na proste placuszki owsiane w wersji bezglutenowej 🙂

 

  proste placki z serkiem proste placuszki z serkiem
 

  placki z serkiem waniliowym placuszki z serkiem homogenizowanym
 

  proste placki waniliowe placuszki waniliowe
 

Przepis na placuszki waniliowe do druku

Placuszki waniliowe

 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Przepis na dużą porcję placuszków - mi wyszło ich około 25 sztuk.
Autor:
Typ przepisu: Placuszki
Ilość: 8
Składniki
  • 2 serki homogenizowane waniliowe - miałam takie po 200 g
  • około ¼ szklanki mleka
  • 150 g (1 szklanka) mąki pszennej
  • 2 duże jajka - użyłam rozmiar L
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie
  1. Wszystkie składniki razem miksujemy na jednolitą masę.
  2. Jeśli ciasto jest zbyt gęste, to dodaj odrobinę więcej mleka - ja troszkę dolewałam.
  3. Patelnię teflonową rozgrzej, lekko posmaruj pędzelkiem zanurzonym w oleju (użyłam olej kokosowy).
  4. Nakładaj mniej więcej po 1 łyżce ciasta na placuszek, smaż aż będą rumiane z obydwu stron.
  5. Podawaj na ciepło z ulubionymi dodatkami.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 100 g Kalorie: 183 Tłuszcze: 5,6 g Węglowodany: 23,4 g Białka: 8,9 g

 

Przepis znalazłam u Darii – dzięki 🙂