Placuszki waniliowe

na serkach homogenizowanych

 

placuszki waniliowe

 

Placuszki to jest coś, co tygryski lubią najbardziej :) a przynajmniej moja córka mogłaby je jeść codziennie (na zmianę z naleśnikami).

To głównie przez nią na blogu jest już tyle przepisów na placuszki i ciągle pojawiają się nowe.

Chociaż ja też tu nie jestem bez winy :)

Uwielbiam to wyszukiwanie nowych przepisów i ich testowanie.

Tym razem usmażyłam rodzince placuszki waniliowe – na waniliowych serkach homogenizowanych.

Z minimalną ilością składników.

Prosto, smacznie i duuuużo.

Z przepisu wyszło mi chyba z 25 placuszków!

Jeśli jest was mniej (nas jest czwórka), to myślę, że spokojnie możecie usmażyć placuszki z połowy porcji. Drugie rozwiązanie, to cała porcja, a potem resztę możecie przechować w lodówce i zjeść na kolację lub zabrać na drugi dzień do pracy lub dać dziecku do szkoły. Moja córka dostała właśnie kilka do szkoły – oczywiście znikły :)

Placuszki waniliowe możecie podać z ulubionymi dodatkami – u nas jak zwykle trochę cukru pudru i dżem, albo podgrzany krem czekoladowo-orzechowy (wtedy robi się fajnie płynny).

Ja ze swojej strony życzę smacznego oraz zapraszam także na placuszki budyniowe, słodkie placuszki z cukinią (tak, tak – z cukinią), albo na proste placuszki owsiane w wersji bezglutenowej :)

 

  proste placki z serkiem proste placuszki z serkiem
 

  placki z serkiem waniliowym placuszki z serkiem homogenizowanym
 

  proste placki waniliowe placuszki waniliowe
 

Przepis na placuszki waniliowe do druku

placuszki z serkiem homogenizowanym

Placuszki waniliowe

Wypieki Beaty
Przepis na dużą porcję placuszków - mi wyszło ich około 25 sztuk.
5 z 1 oceny
Czas przygotowania 10 minut
Czas wykonania 15 minut
Czas całkowity 25 minut
Danie Placuszki
Porcje 8
Kalorie 183 kcal

Składniki
  

  • 2 serki homogenizowane waniliowe - miałam takie po 200 g
  • około 1/4 szklanki mleka
  • 150 g (1 szklanka) mąki pszennej
  • 2 duże jajka - użyłam rozmiar L
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Instrukcja
 

  • Wszystkie składniki razem miksujemy na jednolitą masę.
  • Jeśli ciasto jest zbyt gęste, to dodaj odrobinę więcej mleka - ja troszkę dolewałam.
  • Patelnię teflonową rozgrzej, lekko posmaruj pędzelkiem zanurzonym w oleju (użyłam olej kokosowy).
  • Nakładaj mniej więcej po 1 łyżce ciasta na placuszek, smaż aż będą rumiane z obydwu stron.
  • Podawaj na ciepło z ulubionymi dodatkami.

Składniki Odżywcze

Porcja: 100gKalorie: 183kcalWeglowodany: 23.4gBiałko: 8.9gTłuszcz: 5.6g
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

 

Przepis znalazłam u Darii z bloga Mienta blog – dzięki :)