zdrowe brownie 1

Można jednocześnie jeść pyszne i zdrowie ciasto – przykładem na to jest moje dzisiejsze zdrowe brownie.

Zrobione jest z daktyli, gorzkiego kakao, syropu klonowego, mąki jaglanej (oryginalnie była mąka kokosowa, ale jej nie miałam) oraz nasion chia. Do tego galaretka z dżemu malinowego.

Ciasto jest bardzo czekoladowe i nie za słodkie, a do tego fajnie chrupie nasionami (jeśli ich nie macie, to możecie je pominąć przy  pieczeniu).

Dzieciaczki (dorośli zresztą też) nie zorientują się, że jedzą „jakieś inne” brownie :)

A z tej porcji otrzymacie blaszkę o wielkości około 22/22 cm.

zdrowe brownie 3

zdrowe brownie 5

zdrowe brownie 6

zdrowe brownie 7

Zdrowe brownie

Wypieki Beaty
5 z 3 ocen

Składniki
  

Instrukcja
 

  • Daktyle pokrój na mniejsze kawałki, włóż do rondelka, zalej szklanką wody i gotuj, aż daktyle zmiękną i się rozpadną.
  • Do miękkich daktyli dodaj sodę i wymieszaj (masa się spieni), zmiksuj całość, aby była w miarę gładka, dodaj masło pokrojone w kawałki i mieszaj aż się rozpuści.
  • Dodaj do masy syrop klonowy i wymieszaj.
  • Kakao zmieszaj z mąką i szczyptą soli.
  • Puree z daktyli przełóż do misy miksera, dodaj mąkę, jajka i krótko zmiksuj.
  • Jeśli masz, to dodaj nasiona chia i krótko wymieszaj.
  • Przełóż masę do foremki o wielkości około 22/22 cm.
  • Piecz w 160 stopniach przez około 25-30 minut (do suchego patyczka).
  • Po upieczeniu przestudź.
  • Dżem malinowy przełóż do rondelka i pogrzej.
  • Żelatynę zalej wodą - trochę ponad poziom żelatyny, zamieszaj, a gdy napęcznieje podgrzej krótko w mikrofalówce, aby żelatyna się rozpuściła.
  • Dodaj żelatynę do gorącego dżemu i wymieszaj.
  • Wyłóż dżem na brownie i schłódź przez około 2 godziny w lodówce.
Sprawdzony przepis?Daj znać w komentarzu!

Przepis znalazłam tutaj.