Owsianka z pieczonymi gruszkami
Rolada bananowa

ciasto kokosowe

 

Ciasto kokosowe fit jest na prawdę fit 🙂

Nie dość, że fit, to jeszcze zdrowe, smaczne i bezglutenowe.

A – i ma naprawdę mało kalorii – taki jeden trójkącik ze zdjęcia to około 170 kcal – fajnie prawda?

Przepis na to ciasto kokosowe wypatrzyłam u Kingi Paruzel i szybciutko wypróbowałam, bo szukałam właśnie fajnego przepisu z mąką kokosową 🙂

Oprócz mąki kokosowej użyłam dodatkowo olej kokosowy, cukier kokosowy i wiórki kokosowe – ciasto wyszło meeeeega kokosowe. Lekkie, tylko delikatnie słodkie – jeśli lubicie słodkie wypieki, to zdecydowanie musicie dosłodzić.

Jeśli nie macie oleju kokosowego, to możecie zastąpić go oliwą z oliwek, a zamiast cukru kokosowego możecie użyć miód lub inny słodzik (np. syrop z agawy).

Podaję przepis na foremkę o średnicy 22 cm.

ciasto kokosowe

 

dietetyczne ciasto z owocami

 

proste ciasto z brzoskwiniami

 

fit ciasto

 

dietetyczne ciasto

 

Ciasto kokosowe fit
 
Autor:
Składniki
  • 6 jajek
  • 75 g mąki kokosowej
  • ¼ szklanki oleju kokosowego lub oliwy z oliwek
  • 2 czubate łyżki cukru kokosowego lub miodu (jeśli lubisz słodkie ciasta, to musisz dać więcej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • owoce - u mnie 3 nieduże brzoskwinie
  • 2 łyżki wiórek kokosowych - do posypania po wierzchu
Wykonanie
  1. Jajka zmiksuj na puszystą masę z cukrem.
  2. Mąkę przesiej przez sito razem proszkiem do pieczenia
  3. Do jajek dodaj mąkę i olej, krótko zmiksuj.
  4. Przełóż ciasto do foremki o średnicy max 22 cm - na wierzchu ułóż pokrojone owoce i posyp całość wiórkami kokosowymi.
  5. Piecz w 160 stopniach przez około 25-30 minut - do suchego patyczka.

 

Owsianka z pieczonymi gruszkami
Rolada bananowa

Related Post