Reklama


Oceniam na :
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

Pieczone faworki

Pieczone faworki – odchudzone 😉

 

proste faworki pieczone

 

W tym roku postanowiłam wypróbować przepis na pieczone faworki, bo byłam bardzo ciekawa czy będą smakowały podobnie 🙂

Przygotowanie jest bardzo podobne, ale zamiast smażenia faworków w głębokim tłuszczu piecze się je w piekarniku.

Ciasto na faworki porządnie „wybiłam” wałkiem, więc przy pieczeniu sporo urosły i również zrobiły się im pęcherzyki powietrza.

Pamiętajcie tylko przy wałkowaniu, żeby podsypywać jak najmniejszą ilością mąki – tylko tyle, aby ciasto nie przywierało. Jeśli dodacie za dużo mąki, to faworki będą twardawe.

Oczywiście takie pieczone faworki są bardziej suche od smażonych (wersja light jednak zobowiązuje ;)) dlatego proponuję podać do nich konfiturę lub dżem.

Jeśli bardziej interesuje Was tradycyjna forma, to zapraszam po przepis tutaj.

Zachęcam Was jednak także do wypróbowania takich faworków 🙂

Z podanej porcji otrzymacie dwie blachy faworków – co da spory talerz słodkości 🙂

Dodam jeszcze, że 100 g tradycyjnych smażonych faworków ma ponad 500 kalorii, a 100 g tych pieczonych ma już 320 kalorii – fajnie prawda? 😀

 

najlepszy chrust pieczony

 

dietetyczny chrust pieczony

 

dietetyczne faworki pieczone

 

pieczone faworki

 

A niżej moje pierwsze zdjęcia pieczonych faworków – jak patrzę na moje stare zdjęcia, to nie mogę uwierzyć, jak wiele się nauczyłam 🙂

 

pieczone faworki3

pieczone faworki4

 

Pieczone faworki
 
Czas przygotowania
Czas wykonania
Czas całkowity
 
Podaję przepis na około 4 porcje po mniej więcej 90 g każda - podaję kaloryczność dla jednej porcji. 100 g faworków to około 320 kalorii.
Autor:
Typ przepisu: Tłusty Czwartek
Ilość: 4
Składniki
  • 1 szklanka (150 g) mąki + odrobina do podsypywania
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka octu
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • szczypta soli
  • cukier puder do posypania
Wykonanie
  1. Zmieszaj razem mąkę, żółtka, masło, kwaśną śmietanę, ocet i sól i wyrób na jednolitą masę.
  2. Gotowe ciasto "wytłucz" wałkiem do ciasta - uderzaj w niego, aż zrobi się płaskie, złóż jak karkę papieru na list - na trzy - jeden bok do środka, a na wierzch drugi bok i ponownie uderzaj wałkiem - czynność powtórz około kilkanaście razy (pozwoli to na wtłoczenie do ciasta powietrza) - tak ogólnie już samo wielokrotne składanie i wałkowanie ciasta da dobry efekt - jeśli więc ręka wam ""padnie" od uderzania, to skupcie się na wałkowaniu 😉
  3. Uformuj ciasto w kulę i schłódź w lodówce przez godzinę.
  4. Rozwałkuj ciasto bardzo cienko i pokrój na paski około 3/10 cm.
  5. Każdy kawałek natnij wzdłuż na środku i przełóż przez środek jeden koniec faworka.
  6. Faworki ułóż na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia.
  7. Piecz w 160 stopniach przez około 8 minut - aż faworki będą rumiane.
  8. Przed podaniem posyp cukrem pudrem.
  9. Faworki wychodzą bardziej suche niż tradycyjne - dlatego polecam podanie ich z konfiturą 🙂
Notatki
W samym cieście nie ma w ogóle cukru, więc faworki są niesłodkie - moim zdaniem, można dodać do niego 1-2 łyżki cukru pudru - w procesie przygotowania ciasta.
Składniki odżywcze
Wielkość porcji: 1 porcja Kalorie: 276 Tłuszcze: 10,5 g Węglowodany: 38,5 g Błonnik: 1 g Białka: 8 g
 

Przepis znaleziony  na blogu Czekolada na gorąco.

2018-02-09T14:07:36+00:00 Reklama

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: