śliwki


Śliwki – przepisy ze śliwkami dla każdego!

Śliwki to owoce drzewa śliwowego, które są powszechnie stosowane jako składnik spożywczy na całym świecie.

Śliwki są bogate w błonnik, witaminy C i K, potas i inne składniki odżywcze.

Śliwki mogą być spożywane na surowo jako przekąska lub dodatek do sałatek, a także używane do przygotowania dżemów, konfitur, ciast i innych deserów. Suszone śliwki, zwane także suszonymi śliwkami, są bardzo popularnymi przekąskami i są często dodawane do sałatek, musli, ciast i innych potraw.

Błonnik obecny w śliwkach pomaga w utrzymaniu prawidłowego trawienia, zapobiega zaparciom i zmniejsza ryzyko chorób jelitowych. Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, który pomaga wzmocnić układ odpornościowy i zapobiega chorobom. Witamina K jest niezbędna dla zdrowia kości, a potas pomaga w regulacji ciśnienia krwi i funkcjonowaniu mięśni.

Ponadto, badania sugerują, że spożywanie śliwek może mieć korzystny wpływ na zdrowie serca, wpływać pozytywnie na poziom cukru we krwi i mieć działanie przeciwnowotworowe.

W Polsce jest mnóstwo odmian śliwek, ale najbardziej popularne to śliwki węgierki, z których najchętniej robimy powidła śliwkowe :)